duminică, 15 aprilie 2012

Zeamă de foi de ceapă în grădinărit

M-ati tot intrebat cum se face si la ce foloseste zeama de foi de ceapa , plantelor. Prin fierbere ies mineralele ce le contin aceste frunze uscate . Se zice ca este buna de baut fiindca ne vindeca de toate cele. Eu nu am gustat, nu mi-a dat prin cap sa le spal bine inainte de fierbere, asa ca las pe data viitoare, chiar voi bea un paharut.
Continutul este acesta :   “Această legumă binefăcătoare conţine elementele nutritive de bază, aşa-numitele albuminoide, fundamentale în ecuaţia vieţii organice. Mai are uleiuri eterice, acizi organici, acid citric, fermenţi, vitaminele C, B1, B2, B6, PP, E, carotin, fitoncide, minerale, calciu, sodiu, kaliu, fier, fosfor, iod, sulf, siliciu şi substanţe afrodisiace.” (monitorul expres)
DSCN6407 300x225  Zeamă de foi de ceapă în grădinărit In cratita asta de vreo 5 litri am pus foile de ceapa, cateva maini bune, pana parea plina si indesata  si apa calda aproape de buza cratitei. Am dat in fiert si am tinut in fierbere 10 minute,poate 15 si gata. La racit, la strecurat in peturi si cum mi se parea cam concentrata zeama am indoit-o cu apa deploaie, adica intr-un pet de doi litri un litru zeama si un litru apa.
DSCN6410 150x150  Zeamă de foi de ceapă în grădinărit  DSCN6412 150x150  Zeamă de foi de ceapă în grădinărit  DSCN6411 150x150  Zeamă de foi de ceapă în grădinărit
DSCN6414 225x300  Zeamă de foi de ceapă în grădinărit Cu aceasta licoare voi uda maine dimineata, caci, acum este tarziu, innourat si daca le dau apa se vor inalta la noapte ( se stie ca plantele cresc noaptea de aceea daca nu vrei sa se alungeasca nu le uda seara ci ,  doar dimineata). Nu le uda cand este zi innourata .
Se pastreaza la rece pana la trei zile, ca orice zeama.
Frunzele ramase le mai fierb inca o data dar pana atunci le las sa se usuce. Deasemenea , in final , frunzele nu le arunc, le usuc si adaug la frunzele de urzica rezultate din infuzia pe care o bea sotul meu pentru a-i tine in frau glicemia. Deci le adaug la compost.
Au rezultat patru litri de licoare pe care o indoiesc cu apa deci opt litri.
Se zice ca puterea omului sta in ceapa consumata zilnic. Poate ca si plantele au nevoie de  putere ca sa produca un rod sanatos.
Cum se  foloseste? Fiecarui pahar de 200  ml in care avem o planta ii dam,  o data, cam 50 ml de  licoare, adica atat cat este un paharel de tuica . Peste doua trei zile, dupa cum se comporta plantele , le mai putem da inca o portie.

sursa: cuelisa

Un comentariu: